Reklama
 
Blog | Erik Tabery

Obrana Václava Moravce

Kolega Macháček dal ve svém Auditu Václavu Moravcovi co proto. Podle něj je zbabělec a jeho pořad se přežil. Podle mě ale soudí příliš přísně.

V Auditu JM píše, že Václav Moravec je zbabělý, protože se pustil do kritiky současného vedení ČT až ve chvíli, kdy už bylo jasné, že vyhraje Petr Dvořák. A že právě tento kandidát vyhraje, bylo podle kolegy Macháčka zřejmé poté, co o tom mluvil Milan Uhde v rozhovoru. Tak to ale zcela není. 

Že Petr Dvořák vyhraje, nebylo jasné do poslední chvíle. A na důkaz si můžeme vzít právě Uhdeho. Ten přeci řekl, že dokonce uvažoval o rezignaci, když zjistil, že radní hlasují jinak, než jak proklamují. V tu dobu už byla Česká televize napnutá k prasknutí různými fámami a kritickými slovy, které si všichni šeptali do kapesníčků. Nenašlo se mnoho lidí, kteří by promluvili veřejně. 

Václav Moravec to udělal a tím riskoval. Ne naopak. Musel vědět, že když vyhraje jiný kandidát, bude mít v ČT konečnou. Takže se zachoval na české poměry nečekaně otevřeně. 

Reklama

Jan Macháček také usuzuje, že Václav Moravec nechce, aby mu vyrostla konkurence. Proto prý v rozhovoru pro HN prohlásil, že schopní redaktoři dostávají moderátorské posty, a tak potom chybí kvalitní reportéři v terérnu. To je ale přeci od Moravce docela přesný postřeh, který mimochodem řeší i řada tištěných médií. Netvrdil bych, že Moravec motivován osobními zájmy. On přeci nemluvil o Drtinové, Lutonském, Železném či Veselovském, jejichž pozice je nezpochybnitelná (tady také oceňuji velmi dobrý rozhovor Železného s Petrem Dvořákem).

Podle JM se také přežil pořad Otázky Václava Moravce. Tady částečně souhlasím, protože rovněž vidím chybu v tom, že se na obrazovce stále opakují politici. Možná by ale stačila drobná úprava a rozhodně by měl být zachován moderátor, který je přes všechny oprávněné kritiky nejlepší. 

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.
Reklama